Legaten en giften

Gedurende een groot aantal jaren heeft de stichting het sociale en culturele leven in de dorpen van de voormalige gemeente Ten Boer ondersteund en gestimuleerd. Lag de doelgroep oorspronkelijk vooral bij de oudere inwoners, steeds meer drong het besef door, dat activiteiten en voorzieningen waar een heel dorp profijt van heeft ook de leefbaarheid voor ouderen sterk kan vergroten. De doelstelling is dus in de loop der jaren verbreed.

In een aantal gevallen zou de stichting graag een ruimere garantstelling willen geven, maar besluit het bestuur om zuinig om te springen met het kapitaal. We willen immers dat de stichting nog jaren bijdraagt aan de leefbaarheid van de dorpen in onze directe omgeving.

NB De stichting kan in haar doelen gesteund worden met legaten en giften.